Paieška Atsigręžiant į etninį savitumą...

Atsigręžiant į etninį savitumą...

Virginija DROBELYTĖ

Projekto „Gyvoji tradicija“ koordinatorė

 

2007 11 14–15 Lietuvos jaunųjų gamtininkų centre vyko Pilietinio ir tautinio ugdymo projekto „Gyvoji tradicija“ kultūros dienos šalies mokiniams ir mokytojams „Lietuviais esame mes gimę“. Siekiant pamatyti etnografinių regionų savitumą, į renginį kvietėme ir aukštaičius, ir žemaičius. Daug darbų nuveikė konferencijos dalyviai. Matėsi, kaip jiems svarbu buvo tinkamai pristatyti savo kraštą.

Konferencija buvo kiek neįprasta, bet užtat niekam nebuvo nuobodu: vieni šoko savo krašto šokius, kiti dainavo, treti pasakojo apie savo krašto įdomius žmones, verslus, amatus, kultūrines tradicijas. O Rokiškio krašto muziejininkės papasakojo apie Rokiškio krašto sūrio spaudimo tradicijas, parodė senovinius pieno perdirbimo prietaisus, lig soties privaišino sūriais. Lietuvos nacionalinio muziejaus Etnografijos skyriaus vedėja dr. Elvyda Lazauskaitė istoriškai pagrindė lietuvių tautinę tapatybę, kvietė visomis jėgomis stengtis išlaikyti savo tautos lobyną. Mokytojų Ramutės Kežienės (Kupiškio Šepetos Almos Adamkienės pagrindinė mokykla), Laimutės Žentelienės (Ukmergės r. Veprių vidurinė mokykla), Valerijos Jurevičienės (Ukmergės r. Veprių vidurinė mokykla), Eugenijos Verygienės (Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija) dėka vaikai supranta, kodėl reikia rūpintis tautos šiandiena ir ateitimi, kodėl tai daryti reikia pradėti nuo savo slenksčio. Minėtų pedagogių mokinių parengti pranešimai, dainos, šokiai, pasakojimai buvo įdomūs visiems konferencijos dalyviams.

Kūrybinių užduočių popietėje projekto dalyviai mokėsi karpyti tradicinius karpinius, margino akmenukus etniniais simboliais, kūrė kryžiažodžius apie savo kraštą. Vakare Daivos ir Evaldo Vyčinų kankliavimas ir dainos nuteikė advento laikotarpiui.

Antrą dieną projekto dalyviai išvyko apžiūrėti Eduardo Andre suprojektuotų Užutrakio, Lentvario, Trakų Vokės parkų, grožėjosi savita parkų ir gamtos harmonija.

Projekto dalyviai džiaugėsi, kad galėjo parodyti, kaip jie fiksuoja savo aplinkos faktus, suprato: tai įdomu, vertinga visiems. Taipogi išgirdo etnografų ir muziejininkų patarimų: kaip kaupti etninės kultūros paveldą, saugoti surinktą medžiagą...

           

 

Kopijuoti draudžiama © 2012 VšĮ "Ekologinio švietimo centras"