Paieška Keliauti mums patinka...

Keliauti mums patinka...

Stakių mokyklos (Jurbarko r.) jaunųjų miško bičiulių būrelio “Ąžuoliukas” nariai  (ir mokytoja Loreta POCIENĖ)

Norime papasakoti bei patikinti: jaunieji miško bičiuliai yra ir prisiekę keliautojai. Mums rūpi ir greta esantis Panemunių regioninis parkas. Dažnai užsukame pas ornitologą R.Giedraitį, kuris visuomet maloniai pasidalina su mumis įvairiausiomis žiniomis bei patyrimais. Ne kartą dalyvavome jo surengtose įvairiose varžybose, šventėse, stebėjome paukščius, jų buveines. Taip pat dažnai svečiuojamės ir Smalininkuose rengiamose konferencijose.

... Pamename: svečiavomės Visagine. Pakeliui užsukome į greta Molėtų esantį Etnokosmologijos muziejų. Ten išties smagiai praleidome laiką. Akį traukė netoliese esantis ežeras bei įstabaus grožio Liesėtų piliakalnis. Kažkada lankėmės ir Ignalinoje, kur aplankėme atominę elektrinę, užsukome į garsiąją Labanoro girią, žvilgsniais paglostėme šimtamečius medžius.

Mūsų būrelio nariai taip pat svečiavosi Lietuvos jaunųjų gamtininkų centre (Vilniuje). Čia stebėjome įvairius gyvūnus, egzotinius augalus, dalyvavome konkurse. Praeitą vasarą keliavome Klaipėdos link. Didelį įspūdį padarė Raganų kalnas Juodkrantėje. Kaip būnant pajūryje nenueiti prie jūros… Ech, ji tiesiog mus užbūrė… Pasiekėme ir Nidą. Čia aplankėme pasaulinio garso rašytojo Tomo Mano sodybą, švyturį…

Ne kartą buvome ir Ventės rage - paukščių žiedavimo stotyje. Apie visus paukščių žiedavimo ypatumus papasakojo Ventės rago ornitologas-senolis Jezerskas. Nepraleidome progos apsilankyti ir Ventės rago švyturyje, pažvelgti į Kuršių marias iš aukštai.

... Kartu su kitais rajono JMB būreliais susiruošėme galbūt į įdomiausių kelionę - Dzūkijos link. Pakeliui užsukome į Druskininkus, pasižvalgėme išties labai gražiame Lietuvos mieste. Kiek vėliau lankėmės Druskininkuose esančiuose miško namuose – „Girios aide“. Čia gausu gyvūnų, augalų ekspozicijų. Širdį pakerėjo nuostabi aplinka. Pagrindinis kelionės tikslas – kelionė baidarėmis Ūlos ir Merkio upėmis. Nors diena, kaip tyčia, buvo lietinga ir niūri, bet mes juk jaunieji miško bičiuliai, kuriems jokių kliūčių nėra.

... Vasarą keliavome į Merkinę - pasižiūrėti juodosios keramikos darbų. Išties sudomino. Vadovė pasakojo, kaip gaminamos žvakės. Apsilankę Vinco Krėvės muziejuje klausėmės pasakojimo apie jo gyvenimą ir darbus. Pasivaikščiojome ir po pačią Merkinę. Susipažinome su jos istorija bei bažnyčia. Taip pat užkopėme ir į Merkinės piliakalnį, gėrėjomės Merkio ir Nemuno santaka.

... Lankėmės ir ant Rambyno kalno? Taip, ten gėrėjomės Rambyno kalno aukuru, žvelgėme nuo kalno į mūsų Lietuvos unikalią gamtą. Netoliese buvome užsukę ir į garsiojo knygnešio Martyno Jankaus muziejų. Jo vadovė mus sudomino pasakojimais, aprodė senąją laikraščių spausdinimo mašiną. Taip pat parymojome ir prie Raganų eglės. Užsukę į Smiltynę, prie sudegusių pušynų, supratome koks trapus yra gamtos grožis ir kaip svarbu, kad kiekvienas iš mūsų bent stengtųsi jį išsaugoti. Vykstant namo užsukome į Kretingoje esantį „Žiemos sodą“. Gėrėjomės nuostabiai išpuoselėta gamta, apylinkėmis, grafo Tiškevičiaus rūmais, po stiklo skliautais augančiais augalais. Čia pat - ir garsusis Saulės laikrodis, kretingiškių vilionė, atsiradusi po to, kai Nidoje panašų objektą sudorojo viesulas „Anatolijus“.

... Visai neseniai lankėmės Biržų, Panevėžio kraštuose. Aplankėme Pašilių stumbryną (Panevėžio r.), kur gėrėjomės vieninteliais Europoje didžiausiais laukiniais gyvūnais. Pamatėme ir dar visai neseniai stumbrų atvestus du jauniklius. Džiaugėmės, kad Lietuvoje yra tokių žmonių, kurie stengiasi išsaugoti šiuos greitai nykstančius visoje Europoje gyvūnus.

... Biržai - kraštas, kuris pasižymi itin dažnomis karstinėmis įgriuvomis, tad keletą apžiūrėjome ir mes. Apžiūrėjome Geologų karstinę įdubą bei Karvės olą. Aplankėme ir grafo Tiškevičiaus dvarą Astrave. Gražioje apylinkėje pastatytas dvaras stovi greta gražiausio Biržų ežero – Širvenos. Svečiavomės ir Radvilų rūmuose, kuriuose šiuo metu įrengtas muziejus. Biržų kraštas mums paliko itin gerus įspūdžius.

... Visos kelionės, tai mūsų ištikimųjų pagalbininkų, Jurbarko miškų urėdijos darbuotojų, mūsų koordinatorės Dalios Mačiežienės ir būrelio ilgametės vadovės mokytojos Loretos Pocienės nuopelnas.

Kopijuoti draudžiama © 2012 VšĮ "Ekologinio švietimo centras"