Paieška Stiprinti sveikatos – į parduotuvę. O kodėl gi ne?

Stiprinti sveikatos – į parduotuvę. O kodėl gi ne?

 

Fizinių pratimų ir pramogos derinys, atrodo, dar niekada nebuvo pasiekęs tokios visapusiškos harmonijos, kaip dabar. Tačiau pasiekiama ši harmonija anaiptol ne kokioje nors golfo aikštėje ar sporto klube, o... prekybos centre. Maždaug šitaip galima suprasti naują anglišką žodį „Mallercise“, kuriuo apibūdinamas sportinis ėjimas, suderintas su vitrinų apžiūrinėjimu.

 

„Šop–fitnio“ mada, plūste užplūdusi Jungtines Amerikos Valstijas, kur ir gimė, jau įžengė į Europą. Šią sporto šaką drąsiai galima laikyti pačia pigiausia ir saugiausia, be to, ir aprangai čia netaikomi jokie reikalavimai – galite dėvėti, ką tik norite.

„Šop–fitnio“ tikslas – lengvinti kūną, atsikratant nereikalingų kilogramų, o ne kreditinę kortelę nuo joje esančių banknotų. Tereikia tik sparčiu žingsniu vaikščioti po didžiuosius prekybos centrus (pavyzdžiui, tokius, kaip mūsų „Akropolis“), kopti jų laiptais aukštyn ir leistis žemyn, kartu, žinoma, dairantis ir į vitrinas. JAV ir Kanadoje ši fitnio rūšis taip patiko žmonėms, kad avalynės gamintojai jau išleido naują avalynės rūšį su ypatingo šiurkštumo padais, kad žmonės nepaslystų ant slidžių grindų.

Šios fitnio rūšies propaguotojai pabrėžia: „šopinginis vaikščiojimas“ geras jau tuo, kad prekybos centruose pėsčiajam netrukdo nei transportas, nei oras, nei galimi plėšikai. Tuo tarpu per 30 minučių energingo ėjimo, įtraukiant laiptinių šturmą, galima sudeginti iki 200 kalorijų.

Didžiojoje Britanijoje centralizuotas „šopinginis vaikščiojimas“ prasidėjo nuo Lidse esančio prekybos centro „Baltoji rožė“. Čia nuo 2003–ųjų kas rytą renkasi žmonių grupės, trokštančios nupėdinti nemažą skaičių žingsnių. Pirmasis aukštas čia užima ketvirtį mylios, taigi idealiai tinka žmonėms, norintiems lengvai „pamankštinti kojas“. Vėliau „Baltąja rože“ pasekė kiti prekybos centrai, o kai kurie iš jų netgi paskelbė specialias „šopinginio vaikščiojimo“ programas. Štai Mančesteryje esančioje Trefordo prekyvietėje yra sudarytos tiesiog idealios sąlygos šiems sveikatingumo užsiėmimams.

Kanados Kalgario universiteto mokslininkai ištyrė aštuonių savaičių trukmės „šopinginio vaikščiojimo“ įtaką sveikatai. Pasirodė, jog po dviejų užsiėmimo mėnesių žmonės jau įstengia  sukarti dvigubai didesnį atstumą negu iš pradžių. Tačiau svarbiausia, jog šis užsiėmimas daugeliui labai patinka: 63 procentai „šopinginį vaikščiojimą“ propaguojančių žmonių tą daro po tris dienas per savaitę ir dažniau. Po spartesnio ėjimo pagerėja funkcinė sąnarių būklė, kūnas tampa lankstesnis ir stangresnis, sustiprėja raumenys.

Vadovaujantis kito tyrimo, suorganizuoto Kanadoje, rezultatais, prekybos salės užima antrąją vietą pagal populiarumą tarp vaikščiojimo mėgėjų. Suprantama, moterys čia dažniau lankosi už vyrus. Pasak specialistų, tai puikus kovos prieš atliekamus svorio kilogramus būdas. Ir šio būdo galima imtis dažnai, be vargo įtraukus jį į savo dienotvarkę.

Kai kurie užsienio supermarketai žada tapti fitnio centrais. Yra sukurti specialūs vežimėliai, kurie paverčia įprastą apsilankymą parduotuvėje nevarginančia treniruote. Jeigu per paprastą 40–ies minučių vizitą į supermarketą pirkėjas sudegina apie 150 kalorijų (jeigu, suprantama, vaikšto pakankamai greitai, o vėliau neša prekes į savo automobilį), tai vidutinis statistinis pirkėjas, stumdydamas specialų vežimėlį „Lieknumas“, per tas pačias 40 minučių sudegina 280 kalorijų. Tai ekvivalentiška 20–ies minučių trukmės plaukimui.

P.S. Jei tikrai manote, jog toks vaikščiojimas po parduotuves „prideda sveikatos“, turėkite vieną gerą įprotį: piniginę ir banko kortelę visada palikite namuose, po pagalve – prieš miegą visada būsite geros nuotaikos...

 

Parengė Jonas VANAGAS

Kopijuoti draudžiama © 2012 VšĮ "Ekologinio švietimo centras"