Paieška Nepaprasta vasara su mišku

Nepaprasta vasara su mišku

Lina LINKUTĖ

Raseinių r. Pryšmančių pagrindinės mokyklos moksleivė, vaikų vasaros poilsio stovyklos „Vasara su mišku“ dalyvė

Laukiau vasaros. Gal todėl, jog keletą dienų ketinau praleisti dieninėje vaikų vasaros poilsio stovykloje „Vasara su mišku“. Dvylika 5-9 klasių mokinių, mylinčių mišką ir gamtą, jau trečią kartą susirinko į šią stovyklą.

Stovyklaudami kelias dienas praleidome Jūkainių miške: tyrinėjome miško augalus, stebėjome gyvūnus, rinkome vaistažoles. Konkurso „Ar pažįsti mišką?“ metu iš kankorėžių ir šakelių kūrėme paveikslus, užrištomis akimis stengėmės atpažinti medžių lapus, lenktyniavome, kas greičiau išrūšiuos kankorėžius ir kitur rodėme savo išradingumą.

Stovyklaudami aplankėme Aukštaitiją. Susipažinome su šio krašto istorija, gamtos įdomybėmis.

Pašilių stumbryne stebėjome didžiausius Lietuvos žinduolius - stumbrus. Žmogus prieš daug metų šiuos didingus gyvūnus buvo išnaikinęs, šiandien jie ir vėl gyvena Lietuvoje.

Linų muziejuje stebėjome lino kelią, pamatėme, ką iškęsti tenka linui, kol tampa balta drobe.

Svetingai mus sutiko Pasvalys. Aplankėme krašto muziejų, kur ne tik susipažinome su miesto istorija, o ir išmokome raukti nagines. Pabuvojome prie Žalsvojo šaltinio, aplankėme Girnų ir dubenuotųjų akmenų muziejų. Daugelį nustebino mūsų kraštuose nežinomas gamtos reiškinys - karstinės įgriuvos. Keista, kad staiga gali prasmegti žemės paviršius, atsirasti duobė ar net ežeras.

Nustebino ne tik Pasvalio gamta, prisiminėme istoriją apsilankę pas klubo „Pajusk skrydžio jėgą“ savininkus. Visus sužavėjo senovinių automobilių kolekcija, daugelis tokius matėme tik atvirukuose ar filmuose.

Pirmosios dienos kelionę baigėme Pajiešmenio dvare. Jo  savininkai aprodė rūmus ir parką, svetingai priėmė apsistoti.

Antrąją kelionės dieną laukė pažintis su šiauriausio Lietuvos rajono centru - Biržais. Pilyje įsikūręs „Sėlos“ muziejus tarsi pasakojo apie miesto kūrimosi istoriją, jos valdovus Radvilas ir Tiškevičius, senuosius šio krašto žmonių amatus. Muziejuje susipažinome ne vien su ekspozicija, o ir nusikalėme monetų. Aplankėme didžiausią Lietuvoje dirbtinį Širvenos ežerą, perėjome per jį vedantį 500 m ilgio tiltą. Visiems labai patiko buvusioje grafų Tiškevičių rezidencijoje - Astravo dvare.

Kelionės po Biržų regioninį parką metu susipažinome su karstiniu reljefu, sužinojome, kas yra ir kaip susidaro karstinės įgriuvos ir ežerai, aplankėme giliausią karstinę įgriuvą „Karvės olą“ ir supratome, kodėl Pasvalio ir Biržų rajonuose net ir juokaujant negalima sakyti „skradžiai žemę“...

Stovyklaudami supratome: graži mūsų dar nepažinta gimtoji Lietuva! Jos gamta, kultūra, istorija. Ir šiandiena. Kiekvienas turime savo tėvynę branginti ir kuo geriau ją pažinti.

Už gražias akimirkas, praleistas stovykloje, dėkojame vadovei Vilmai Jokubauskienei ir vairuotojui Alfonsui Norkui.

Kopijuoti draudžiama © 2012 VšĮ "Ekologinio švietimo centras"