Paieška Pagramančio regioninio parko slėniai ir pažintiniai takai

Tiems, kurie veda...

Kauno gidų bendrijos nariams patiko Pagramančio regioninio parko slėniai ir pažintiniai takai.

Rita KROMPALCIENĖ

Pagramančio regioninio parko Lankytojų centro administratorė

Saulėtą, tačiau vėjuotą balandžio 21-osios popietę į Pagramančio regioninį parką atvyko gausi grupė iš Kauno gidų bendrijos. Pasitikome svetelius iš Kauno Pagramančio miestelyje. Aplankėme vietos parapijos bažnyčią. Apie ją buvo pateikta trumpa informacija. Po atokvėpio minutės su visa grupe patraukėme Pagramančio piliakalnio link. Kopimas į jį atėmė daug jėgų, tačiau, išvydus nuo piliakalnio atsivėrusį grožį, akimirksniu pasijutome nuostabiame gamtos kampelyje. Akmenos slėniai, kalvos, gyvenvietė, Gramančios upelio įsiliejimas į Akmeną - visi šie vaizdai sudaro bendrą panoramą.

Pagramančio regioninio parko lankytojų centre grupę supažindinome su lankytinomis vietovėmis, išsamiau papasakojome apie Pagramančio miestelį.

Tolimesnio maršruto kelias vedė prie Pagramančio atodangos. Tai įspūdingo grožio 203 metrų ilgio ir 30 metrų aukščio „yžius‘, - taip jį vadina miestelio žmonės. Pasigrožėję šiuo gamtos sutvertu kūriniu, sukome Alijošiškės kaimo link, kur įrengta stovyklavietė „Lakštingalų slėnis“. Nusileidę nuo stataus kalno patekome į kerinčio grožio žalią oazę, kurioje susėdome pasigrožėti ramia gamta ir papietauti. Po sočių užkandžių užkilome į aukštą kalną. Čia - Akmenos kraštovaizdžio draustinio pažintinis pėsčiųjų takas.

...Dulkėtais, vingiuotais kaimo keliais nuvykome prie Plynosios aukštpelkės pažintinio tako. Gražia vorele miško takeliu išsiruošėme į kelionę: 1,6 km ilgio trasa iki apžvalgos aikštelės. Čia visus keliautojus nustebino nematyti gamtos stebuklai, pasijutome tarsi būtume tundroje - nykios pušaitės, paklotas iš kiminų ir viržių. Tai - užaugusi pelkė. Tik likusios kelios akys byloja, jog čia kažkada buvo vanduo.

Susipažinę su aukštpelkės augmenija ir gyvūnija, sukome takeliu atgal. Tuo ir baigėsi įspūdinga kelionė su Kauno gidų bendrijos nariais po Pagramančio regioninį parką. Gidai pažadėjo dar ne kartą lankytis mūsų parke, geriau susipažinti su kitais gamtos ir kultūros objektais.

Kopijuoti draudžiama © 2012 VšĮ "Ekologinio švietimo centras"