Paieška Kada baigsis salininkiečių dejonės dėl Vilniaus tarptautinio oro uosto?

Kam rūpi žmogus?

Kada baigsis salininkiečių dejonės dėl Vilniaus tarptautinio oro uosto?

Apolinaras JANUšAUSKAS

Paramos fondo “Salininkiečių ramybė” direktorius

 

Po 1950-ųjų buvo įkurta Vilniaus melioracijos mašinų stotis. Netrukus šalia jos Salininkuose ėmė kurtis melioracijos darbuotojų gyvenvietė. Ji buvo už miesto ribų, tad čia gavo leidimus statytis namus ir iš tremties Sibire grįžę lietuviai. Kadangi jie nebuvo pratinti ką nors gauti “už dyką”, vėl ėmėsi kurti savo gyvenimą iš naujo: už paskutines santaupėles, dirbdami vakarais, naktimis. Nors vaikai, nors anūkai turės stogą virš galvos, lysvelę šalia langų.

Pradžioje viskas atrodė lyg ir neblogai. Netoliese esantys geležinkelio bėgiai buvo iškasoje, kuri apželdinta krūmais, - tai sulaikydavo traukinių keliamą triukšmą. Aerouosto pakilimo-tūpimo takas buvo kita kryptimi, maždaug lygiagrečiai Lydos plentui. Lėktuvai buvo mažesni, ne tokie triukšmingi, atrodo, gyventi buvo galima.

Netrukus Salininkų gyvenvietėje jau buvo priskaičiuojama iki 5 tūkstančių žmonių. Deja, žmonių gyvenimo sąlygos negerėjo.

Visos bėdos prasidėjo, kai sovietų valdžia pakeitė aerouosto kilimo-tūpimo tako kryptį. Lėktuvai kyla ir leidžiasi jau tiesiog per namų stogus, žerdami ant daržų ir nesveikas atliekas. (Tiesa, ne visi lėktuvai tai daro.)

... 2006 m. sausio 16 dieną mes kreipėmės raštu į Aplinkos ir Sveikatos apsaugos ministerijas, Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamentą, Vilniaus miesto savivaldybę, - dėl oro uosto kilimo-tūpimo tako pratęsimo Salininkų gyvenvietės kryptimi sustabdymo. Gavome vienintelį atsakymą - iš Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Energetikos ir ūkio departamento Miesto ūkio skyriaus, pasirašyto vedėjo Juozo Gedvilo. Rašto ištrauką cituojame: “Atsižvelgiant į esamo Vilniaus oro uosto vykdomą veiklą, kuri neigiamai įtakoja atskirus miesto gyvenamuosius rajonus, Vilniaus miesto bendrajame plane yra numatytas naujas kilimo-tūpimo takas rytų-vakarų kryptimi”. 

Žinoma, tie žodžiai mus nuramino. Tik ar taip - iš tikrųjų?

Atvirkščiai. Paaiškėjo, kad 2007 metais patvirtinto Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos bendrojo plano ne tik nenumatyta naikinti esamo pakilimo-nusileidimo tako, o numatoma galimybė šį taką pailginti... į Salininkų, t.y. Vilniaus miesto pusę. Tad bus galimybė virš mūsų galvų skraidyti didesniems (ir didesnį triukšmą keliantiems) lėktuvams. Prie geležinkelio pervažos buvo išlygintos sankasos, iškirsti krūmai. Ir iš tos pusės triukšmas dar padidėjo.

Beje, Salininkuose Vilniaus visuomenės sveikatos centras 2007-03-21 ir 2007-04-13 atliko triukšmo lygio matavimus. Visi gautieji duomenys liudija: leistinos normos viršijamos, t.y. buvo nuo 55-82 d B(A). Triukšmo-taršos zona yra 0,5-3 km apie oro uosto teritoriją.

2007-05-18 Tarptautinio Vilniaus oro uosto plėtros direktoriaus M. Bajarčiaus kabinete vyko viešas svarstymas dėl poveikio aplinkai kilimo-tūpimo tako prailginimo. Mūsų bendruomenės atstovai raminančių pažadų ir tada nesulaukė. Tyrimus atliekanti firma UAB “AV Consulting” pinigus už darbą gauna iš aerouosto, matyt todėl minėtos bendrovės duomenys smarkiai skiriasi nuo Sveikatos centro matavimų, kuriuos anksčiau minėjau...

Kodėl tyli Susisiekimo ministerija, neatsako į mūsų raštus, juk jai pavaldūs yra ir geležinkeliai, ir Vilniaus aerouostas?

Surinkome 817 salininkiečių, protestuojančių prieš lėktuvų kilimo-tūpimo tako ilginimą gyvenvietės link, parašų. Nejaugi tai nieko nereiškia, gerbiamas Lietuvos susisiekimo ministre A.Butkevičiau?

Tad kam rūpi žmogus?

Čia labai norisi pacituoti per televizijos laidas dažnai mūsų žinomų veikėjų tarimą moto: “geras klausimas...”. Tik padoraus atsakymo mes vis ir nesulaukiame.

Taigi šįkart mums, vadovaujantis sava patirtimi, tenka atsakyti patiems: niekam mes, 817 salininkiečių atstovų, nerūpime!

Ar iš tikro, ponai ministrai, seimūnai?

Kopijuoti draudžiama © 2012 VšĮ "Ekologinio švietimo centras"